WIZYTA W SZKOLE PARTNERSKIEJ W Austrii-St. AndrÄ/Wolfsberg
W dniach 12.05.-18.05.2019 r. odbyło się szóste, a zarazem ostatnie spotkanie w szkole partnerskiej w Austrii (region Karyntia). Miało ono charakter podsumowujący dotychczasową pracę w ramach realizacji projektu Erasmus + „Education@Economy@Hand in Hand”. Pani A. Schlegel-Ciężobka i p. A. Koterba wraz z uczennicą Karoliną Kapołka z klasy II BS I udały się tam na kilkudniowy pobyt.
Oto krótka relacja z pobytu:
W miejscowości Wolfsberg czekali na nas nauczyciele oraz rodziny przyjmujące uczniów. Na czas naszego pobytu opracowano program, w którym zaplanowano zajęcia w szkole, warsztaty, wycieczki, w tym zwiedzanie atrakcji turystycznych całego regionu. Zaplanowano także konferencje z pracodawcami firm zakładów pracy współpracujących ze szkolą oraz doradcami zawodowymi. Odbyło się uroczyste spotkanie z rodzicami i uczniami, podczas którego uczniowie prezentowali swoje prace i program artystyczny, przygotowany przez wszystkich uczestników wymiany. Podczas spotkania przygotowano wystawę, na której każda ze szkół zaprezentowała swoją szkołę. Przygotowano zdjęcia z pobytu w każdym kraju, ulotki dotyczące orientacji zawodowej i plakaty. Zwiedzano zabytki miejscowości St. Andrä i Wolfsbergu, muzea i kościoły. Odbyła się wycieczka autokarowa do miasta Klagenfurt i rejs po jeziorze Wörtersee. Poznano historię regionu, a także zwyczaje mieszkańców. Dla uczniów przygotowano szereg zajęć lekcyjnych w formie warsztatów, w czasie których uczniowie mieli możliwość wykazania się umiejętnościami kulinarnymi, malarskimi a także wiedzą na temat programowania, budując i programując z klocków roboty. Ważną rolę odgrywała współpraca w grupie, komunikacja w języku angielskim a także umiejętność planowania działań. Uczniowie sprawdzili się na zajęciach z kucharstwa, piekąc regionalne smakołyki oraz pięknie ozdobili ścianę auli szkolnej, wykazując się zdolnościami malarskimi.
Pobyt w szkole w Austrii zakończył realizację projektu, który przyczynił się do zdobycia nowych doświadczeń, metod pracy dla nauczycieli. Pogłębiała wiedzę wśród uczniów na temat krajów biorących udział w projekcie, co przełamało obawy i stereotypy. Podczas wszystkich wyjazdów do szkół partnerskich, uczniowie mogli wykazać się wiedzą i umiejętnościami w wielu dziedzinach. Pobyt za granicą niejednokrotnie uświadamiał uczniom potrzebę uczenia się, zdobywania wiedzy i znajomości języka obcego.