WYCIECZKA KLASOWA-KRAKÓW/BOCHNIA

Klasa VB wraz z wychowawcą p. A. Schlegel-Ciężobka i opiekunem p. D. Magiera udała się na wycieczkę klasową do Krakowa na Wawel i do kopalni soli w Bochni. W Krakowie zwiedzaliśmy Zamek Królewski- Skarbiec i Zbrojownię. Byliśmy pod wrażeniem tak licznych skarbów królewskich i różnych odmian zbroi. Zeszliśmy także do Smoczej Jamy, gdzie prowadziły nas kręte schody do podziemia. Brak oświetlenia, woda i chłód oddają klimat jamy. Zrobiliśmy zdjęcie ze smokiem. Na Rynku Głównym mieliśmy krótki odpoczynek na deser-pyszne lody, które nas ochłodziły w ten upalny dzień. Następnie udaliśmy się do kopalni soli, gdzie czekały na nas kolejne atrakcje. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejażdżki kolejką, którą zawiozła nas na obiad. Po obiedzie był czas wolny na zakup pamiątek, zjeżdżalnie i halę sportową. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie trasy kopalni. Za pomocą iluminacji i prezentacji mogliśmy się przenieść 700 lat wcześniej. Tak poznaliśmy historię kopalni, legendy i zwyczaje obowiązujące w kopalni. Dowiedzieliśmy się o sposobach pozyskiwania białego złota, jakim była wówczas sól. Techniki pracy górników oraz niebezpieczeństwo związane z tą pracą w podziemnych szybach. Zwiedziliśmy kaplicę św. Kingi znajdującą się na terenie kopalni a na zakończenie pobytu jeszcze raz jechaliśmy kolejką. Podczas wycieczki klasa była kilkakrotnie chwalona przez przewodników za zainteresowanie omawianą tematyką a także znajomością wielu faktów historycznych i innych ciekawostek. Zrobiliśmy kilka zdjęć: