WYCIECZKA KLASY VIII DO WARSZAWY

27.05.2019 r., pojechaliśmy na trzydniową wycieczkę klasową do Warszawy. Kierownikiem wycieczki ósmoklasistów była nasza wychowawczyni – pani Magdalena Dunajczan- Dolata. Autobus ruszył spod szkoły o godzinie 1:00, chociaż wszyscy byli na miejscu 15 minut wcześniej. Podroż minęła bardzo szybko i w miłej atmosferze, już po 7,5 godzinach byliśmy na miejscu.

Naszą wycieczkę zaczęliśmy od zwiedzania bardzo interesującego miejsca, a mianowicie od Muzeum Powstania Warszawskiego. Dowiedzieliśmy się tam wielu interesujących rzeczy na temat Warszawy podczas powstania warszawskiego i po nim. Oglądaliśmy również świetnie wykonany film 3d o bombardowaniu stolicy. Następnie udaliśmy się w umówione miejsce,gdzie czekaliśmy na przewodnika i razem z nim udaliśmy się do paru ciekawych miejsc, jakimi były: Stare Miasto, Zamek Królewski, Krakowskie Przedmieście, Belweder, Pałac Prezydencki i jego okolice. Widzieliśmy również pomniki: Adama Mickiewicza i Mikołaja Kopernika. Pod koniec pierwszego dnia naszej wycieczki zwiedziliśmy Pałac Kultury wraz z wieżą widokową, z której widzieliśmy panoramę stolicy. Myślę jednak,że największą atrakcją tego dnia był przejazd metrem- dla wielu z nas pierwszy. Po całym męczącym dniu zwiedzania (przeszliśmy 12km), udaliśmy się do Centrum Okopowa w Warszawie, gdzie się zakwaterowaliśmy. Po odłożeniu bagaży, ok.18.30, zeszliśmy na kolację, po której odpoczywaliśmy.

Następnego dnia wstaliśmy o godzinie 8:00 i udaliśmy się na śniadanie, a tuż po nim pojechaliśmy do Pałacu w Wilanowie i znajdujących się przy nim ogrodów. Trafiliśmy akurat na czas, w którym odbywały się ćwiczenia strażackie, przyjechały dwa wozy strażackie i był puszczany sztuczny dym. Później zwiedzaliśmy Pałac na Wyspie, Łazienki Królewskie, Hotel Bristol,amfiteatr. Widzieliśmy też wiele kościołów i katedr m.in. Katedrę św. Jana Chrzciciela. Bardzo spodobał nam się również Pomnik Małego Powstańca, ponieważ pan przewodnik opowiedział nam jego bardzo ciekawą historię. Zjedliśmy obiad w jednej z pobliskich restauracji i udaliśmy się na Cmentarz Powązkowski, gdzie znajdują się tysiące grobów żołnierzy, ważnych polskich postaci. Podziwialiśmy groby głównych bohaterów lektury „Kamienie na szaniec” oraz grób autora tej książki. Na cmentarzu niestety zastał nas deszcz, więc szybko musieliśmy dostać się do autokaru. Pojechaliśmy pod Stadion Narodowy, aby zwiedzić go trasą „Poczuj się jak ViP”. Było to świetne przeżycie, gdyż mogliśmy poczuć się, jak prawdziwi kibice, oglądając szatnie i koszulki reprezentacji Polski. Był to koniec zwiedzania w tym dniu. Wróciliśmy do hotelu na kolację i mogliśmy następnie udać się do Galerii Arkadii. O 21:00 poszliśmy spać.

W ostatnim dniu o godzinie 7:00 zjedliśmy śniadanie i już o godzinie 8:00 byliśmy w Centrum Nauki Kopernik. Na pewno zapamiętamy to miejsce na długo. Robiliśmy bardzo dużo eksperymentów i doświadczeń, głównie dotyczących iluzji optycznych. Mieliśmy tam również bardzo ciekawe warsztaty z robotyki, gdzie uczyliśmy się, jak zaprogramować robota tak, aby odpowiadał na zadane przeznas pytania lub wykonywał gesty,które chcieliśmy. Po warsztatach szybko kupiliśmy pamiątki i ok. godziny 13:30 wyjechaliśmy w drogę powrotną do domu, podczas podróży zatrzymując się na obiad. Droga powrotna również minęła bardzo szybko i w przyjaznej atmosferze, gdyż graliśmy całą klasą w gry słowne. Do domu wróciliśmy o godzinie 20:30 w bardzo dobrych humorach. Wycieczka nauczyła nas dużo o przeszłości naszej stolicy, jak i o jej aktualnym wyglądzie. Było to mile odstresowanie od szkoły i ostatnia wycieczka szkolna klasy VIII, którą z pewnością zapamiętamy na długo i na pewno tam wrócimy.